تاثیر خنده در زندگی ما

خنده بهترین دوا است

به اشتراک گذاشتن یک خنده خوب سرگرم کننده است، اما آیا می دانستید که در واقع می تواند سلامت شما را بهبود بخشد؟ یاد بگیرید که چگونه از مزایای قدرتمند خنده و شوخ طبعی استفاده کنید.

فواید خنده:

خنده داروی قوی است. این افراد را به روش هایی به هم نزدیک می کند که باعث ایجاد تغییرات فیزیکی و عاطفی سالم در بدن می شود. خنده سیستم ایمنی شما را تقویت می کند، خلق و خوی شما را تقویت می کند، درد را کاهش می دهد و از شما در برابر اثرات مخرب استرس محافظت می کند. هیچ چیز سریعتر و قابل اطمینان تر از یک خنده خوب برای بازگرداندن تعادل ذهن و بدن شما کار نمی کند. شوخ طبعی بارهای شما را سبک می کند، امید را القا می کند، شما را به دیگران متصل می کند و شما را ثابت، متمرکز و هوشیار نگه می دارد. همچنین به شما کمک می کند تا خشم را از بین ببرید و زودتر ببخشید.

با قدرت بسیار زیادی برای التیام و تجدید، توانایی خندیدن آسان و مکرر منبع فوق العاده ای برای غلبه بر مشکلات، تقویت روابط شما و حمایت از سلامت جسمی و عاطفی است. بهترین از همه، این داروی گرانبها سرگرم کننده، رایگان و آسان برای استفاده است.

در کودکی صدها بار در روز می‌خندیدیم، اما در بزرگسالی، زندگی جدی‌تر و خنده‌ها نادرتر است. اما با جستجوی فرصت های بیشتر برای شوخ طبعی و خنده، می توانید سلامت عاطفی خود را بهبود بخشید، روابط خود را تقویت کنید، شادی بیشتری پیدا کنید و حتی سال ها به زندگی خود بیفزایید.

خنده برای سلامتی شما مفید است

خنده کل بدن را آرام می کند. یک خنده خوب و صمیمانه تنش و استرس فیزیکی را از بین می برد و تا 45 دقیقه بعد از آن عضلات شما را آرام می کند.

خنده سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. خنده هورمون‌های استرس را کاهش می‌دهد و سلول‌های ایمنی و آنتی‌بادی‌های ضد عفونت را افزایش می‌دهد، بنابراین مقاومت شما در برابر بیماری‌ها را بهبود می‌بخشد.

خنده باعث ترشح اندورفین می شود، مواد شیمیایی طبیعی بدن که حس خوبی دارند. اندورفین باعث ایجاد حس کلی خوب می شود و حتی می تواند به طور موقت درد را تسکین دهد.

خنده از قلب محافظت می کند. خنده عملکرد رگ های خونی را بهبود می بخشد و جریان خون را افزایش می دهد که می تواند از شما در برابر حمله قلبی و سایر مشکلات قلبی عروقی محافظت کند.

خنده کالری می سوزاند. خوب، بنابراین جایگزینی برای رفتن به باشگاه نیست، اما یک مطالعه نشان داد که خندیدن به مدت 10 تا 15 دقیقه در روز می تواند تقریباً 40 کالری بسوزاند – که می تواند برای کاهش سه یا چهار پوند در طول یک سال کافی باشد. 

خنده بار سنگین خشم را سبک می کند. هیچ چیز به اندازه یک خنده مشترک خشم و درگیری را از بین نمی برد. نگاه کردن به جنبه های خنده دار می تواند مشکلات را در چشم انداز قرار دهد و شما را قادر می سازد که از رویارویی ها بدون تحمل تلخی یا رنجش پیش بروید.

خنده حتی ممکن است به شما کمک کند تا بیشتر زندگی کنید. یک مطالعه در نروژ نشان داد که افرادی که دارای حس شوخ طبعی قوی هستند بیشتر از افرادی که زیاد نمی خندند، زندگی می کنند. این تفاوت به ویژه برای کسانی که با سرطان مبارزه می کردند قابل توجه بود.