بهداشت دهان موثر در افراد دیابتی

دهان سالم برای همه مهم است، اما قند خون بالا می تواند حفظ سلامت دهان را سخت تر کند. اگر دیابت دارید، یاد بگیرید که چگونه می توانید از مشکلات بهداشت دهان و دندان جلوگیری کنید و لبخند را بر لبان خود نگه دارید.

مراقبت خوب از دهان برای سلامتی و رفاه عمومی ضروری است – حتی بر عزت نفس شما تأثیر می گذارد. عادات خوب بهداشت دهان و دندان می تواند به جلوگیری از درد و عفونت ناشی از بیماری های دندان و لثه کمک کند.

اگر دیابت دارید، مراقبت از دندان‌هایتان مهم‌تر است. قند خون بالا می تواند گلبول های سفید را ضعیف کند. اینها راه اصلی بدن شما برای مبارزه با عفونت هایی هستند که می توانند در دهان ایجاد شوند.

با این حال، این لبخند را بر لبان خود نگه دارید! با مدیریت دیابت، بیش از قند خون خود مدیریت می کنید—به پیشگیری از بیماری لثه و سایر عفونت های دهان کمک می کنید.

بیشتر از یک دندان شیرین

اگر سطح قند خون شما بالا باشد، در بزاق شما نیز بالاست. باکتری های موجود در پلاک، یک فیلم چسبنده، از شکر به عنوان غذا استفاده می کنند. برخی از این باکتری ها می توانند باعث پوسیدگی دندان، پوسیدگی و بیماری لثه شوند. اگر دندان درمان نشود، می تواند منجر به از دست دادن دندان نیز شود.

در صورت ابتلا به دیابت، بیماری لثه می تواند شدیدتر باشد و بهبودی طولانی تری طول بکشد. اگر بیماری لثه دارید، کنترل دیابت شما ممکن است سخت تر باشد.

در اینجا نگاهی اجمالی به چگونگی تأثیر دیابت بر سلامت دهان و دندان شما آورده شده است:

ممکن است بزاق کمتری داشته باشید و باعث خشکی دهانتان شود. (خشکی دهان نیز توسط برخی داروها ایجاد می شود.)

لثه های شما ممکن است ملتهب شوند و اغلب خونریزی کنند (علائم بیماری لثه).

عفونت های دهان شما می تواند مدت بیشتری طول بکشد تا بهبود یابد.

دهان خود را سالم و شاد نگه دارید

درمان بیماری لثه ممکن است بتواند در طول زمان به کاهش قند خون شما کمک کند.

مراجعه منظم به دندانپزشک برای جلوگیری از مشکلات مهم است. برنامه مراقبت از دیابت خود را دنبال کنید. برای تمیز کردن حرفه ای، اشعه ایکس و چکاپ به طور منظم به دندانپزشک مراجعه کنید. از دندانپزشک خود بپرسید که چند بار باید دندان های خود را چک کنید.

بازدید خود را از دست ندهید

برای معاینه و نظافت حرفه ای به طور منظم به دندانپزشک مراجعه کنید. برنامه مراقبت از دیابت خود را دنبال کنید تا به ادامه مسیر کمک کنید.

در اینجا چند نکته مهم دیگر وجود دارد:

دندان های خود را حداقل دو بار در روز با خمیر دندان حاوی فلوراید مسواک بزنید.

حداقل روزی یک بار نخ دندان بکشید.

اگر دیابت دارید به دندانپزشک خود اطلاع دهید.

اگر لثه های شما قرمز، متورم یا به راحتی خونریزی می کند، به دندانپزشک خود مراجعه کنید. اینها ممکن است نشانه بیماری لثه باشد. علائم دیگر شامل خشکی دهان، لق شدن دندان یا درد دهان است.

اگر سیگار می کشید، آن را ترک کنید. سیگار کشیدن خطر ابتلا به بیماری لثه را افزایش می دهد و می تواند دیابت شما را بدتر کند.