هفت راه حل روزانه مراقبت از دهان برای داشتن دهان و دندان سالم

یک روال ساده بهداشت دهانی روزانه برای جلوگیری از مشکلات دندانی و حفظ بهداشت دندان.دهان شما دروازه ای است که از طریق آن خود را با غذاها و نوشیدنی های حیاتی تغذیه می کنید. به همین دلیل است که دهان تمیز کلید پیشگیری از بوی بد دهان، بیماری های لثه است و مطالعات شروع به برجسته کردن رابطه بین سلامت ضعیف دهان و بیماری هایی مانند التهاب، دیابت و حتی بیماری قلبی کرده اند.به طور کلی، اگر دو بار در روز مسواک بزنید، نخ دندان بکشید و به طور مرتب از دهانشویه استفاده کنید، احتمالاً با استفاده از روال روزانه دهان نگران بوی بد دهان نیستید.

هفت راه حل روزانه مراقبت از دهان برای بوی بد دهان و دهان سالم

از خمیر دندان غیر سمی استفاده کنید

خمیردندانی را انتخاب کنید که از عوامل ضد باکتری طبیعی و خوشبو کننده‌های نفس مانند چریش، شیرین بیان، اکالیپتوس، میخک و نعناع استفاده می‌کند. محصولاتی که از سدیم لوریل/لورت سولفات، تریکلوزان، هیدروکسید سدیم و سایر مواد شیمیایی مضر استفاده می کنند را حذف کنید، زیرا این مواد می توانند به بدن شما آسیب برسانند و باکتری های سالم (پروبیوتیک ها) را در دهان کاهش دهند.

با پاک کردن زبان، زبان خود را تمیز نگه دارید.

یک تکنیک سنتی آیورودا، پاک کردن زبان، تجمع باکتری ها، بقایای غذا، قارچ ها و سلول های مرده را از سطح زبان پاک می کند. این نیز نفس را تازه می کند و متابولیسم را تحریک می کند.

مسواک های جی یو ام را امتحان کنید

مطالعات فواید مسواک های جی یو ام را نشان داده اند که باعث کاهش حساسیت، پلاک و خونریزی می شود. مسواک های جی یو ام به طور موقت قطبیت سطح دندان را از منفی (-) به مثبت (+) تغییر می دهند و پلاک را به سمت سر مسواک می کشند. در نتیجه، می توانید پلاک های بیشتری را پاک کنید. علاوه بر این، از آنجایی که قطبیت دندان ها به طور موقت معکوس می شود، دندان های شما پلاک را حتی در مناطقی که توسط موها لمس نشده اند دفع می کنند.

مصرف پروبیوتیک های خوراکی برای سلامت دهان

ممکن است تعجب آور باشد، اما دهان به باکتری های خوب نیز نیاز دارد. این جایی است که پروبیوتیک های خوراکی می توانند بسیار مفید باشند، به خصوص اگر حفره ها یک اتفاق مکرر باشند. هر چه تعداد باکتری های خوب بیشتر باشد، دفاع قوی تری در برابر باکتری های بد خواهید داشت و از بروز التهاب و عفونت می کاهد.

نوشیدن چای سبز

یکی دیگر از فواید چای سبز سلامت دندان ها و لثه ها و کاهش احتمال ابتلا به بیماری های پریودنتال است. سطوح بالای آنتی اکسیدان کاتچین توانایی اثبات شده ای برای کاهش التهاب در بدن و همچنین شاخص های بیماری پریودنتال دارد و در نتیجه باکتری های بد دهان را کاهش می دهد.

ویتامین سی

دوز سالم ویتامین C نه تنها سیستم ایمنی بدن ما را تقویت می کند، بلکه لثه های ما را نیز شاد نگه می دارد. ویتامین C برای سلامت لثه ها، کاهش بروز خونریزی لثه، التهاب لثه و حتی پریودنتیت مورد نیاز است.

نخ روغن درخت چای

هیچ راهی برای دور زدن آن وجود ندارد – نخ دندان کشیدن روزانه بخشی جدایی ناپذیر از شادابی و تمیزی دهان ما است. افزودن روغن درخت چای امتیاز کمی است، زیرا روغن درخت چای یک ضدعفونی کننده طبیعی است که باکتری های بد دهان را کاهش می دهد. تحقیقات نشان می دهد که روغن درخت چای به طور قابل توجهی التهاب لثه و خونریزی لثه را کاهش می دهد، حتی در افرادی که التهاب لثه دارند.

این موارد ضروری را در ذهن داشته باشید، و در برنامه روزانه خود، برای داشتن یک دهان سالم تر که منجر به بدنی سالم می شود.